سبد خرید

جمع خرید 0

دلایل حساسیت به بدلیجات استیل و راه های رهایی از این مشکل

دلایل حساسیت به بدلیجات استیل و راه های رهایی از این مشکل

اینجا راجع به بدلیجات استیل و دلایل حساسیت به بدلیجات و علایم حساسیت پوستی مطالبی را میخوانید و راه های رفع مشکل حساسیت به بدلیجات را مرور میکنیم.

دلایل حساسیت به بدلیجات و راه های رهایی از آن

زیبایی و میل به زیبا شدن خواستگاهی درونی است و از تمایلات انسانی می باشد ولی گاهی اوقات زیبا شدن و استفاده از بدلیجات استیل شیک برای ما هزینه هایی را در بر دارد. شاید بپرسید چگونه است که استفاده از بدلیجات استیل و زیورآلات لوکس میتواند برای ما مشکل آفرین باشد، اما با خواندن مقاله زیر در مورد بدلیجات استیل ودرد سرهای استفاده از بدلیجات متوجه خواهید شد.

علت حساسیت به بدلیجات چیست و برای رهایی از حساسیت پوستی به بدلیجات وزیورآلات استیل چه راه کارهایی وجود دارد. همه اینها به همراه علایم حساسیت پوستی برایتان در این مقاله شرح داده شده است.برخی افرادهستند که به بدلیجات حساسیت پوستی دارند والبته علاقه زیادی به مصنوعات فلزی وبدلیجات استیل دارند، چرا چون تنوع بدلیجات استیل نسبط به طلا خیلی زیاد است وجدید ترین طرح ها وشیک ترین زیورآلات که بیشترخانم ها می بینند و توانایی خرید آن را دارند بدلیجات استیل است.

شاید شما از آن دسته افرادی هستید که از طلاجات خوشتان نمی آید و عاشق بدلیجات هستید و تنها راه رفع تمایل و میل به زیبا شدنتان خرید بدلیجات استیلی است که توانایی خرید آن را دارید. ولی برخی از خانم ها به دلیل حساسیت داشتن به بدلیجات و زیورآلات استیل نمی توانند از بدلیجات استفاده کنند وهر وقت از زیور آلات استفاده میکنند پوستشان دچار التهاباتی نظیر خارش پوست و قرمز شدن پوست، کهیر زدن، سیاه وکبود شدن جوش زدن پوست و حتی سبز شدن قسمتی از پوست بدنشان که با بدلیجات تماس داشته می شوند. برخی از افراد هم هستند که هر وقت از ساعت های مچی استفاده میکنند حساسیت میگیرند شاید باورتان نشود ولی حساسیت به دسته عینک هم در بین مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و کلینیک های درمان پوست و مو مشاهده شده است !!!!!!!.

بازهم شاید باور این موضوع برایتان مشکل باشد اما حتی بدلیجات پلاستیکی نظیر دستبند های پلاستیکی که مداوم استفاده میکنید هم می تواند منشا حساسیت پوستی باشد. پس آیا واقها برای راهیی از حساسیت پوستی راهی هست؟؟؟

حساسیت به بدلیجات

 برای یافتن علل حساسیت به بدلیجات و زیورآلات در این مقاله با ما همراه باشید.

علائم حساسیت به بدلیجات کدام است؟

علامت های مختلفی در پوست بدن برای نشان دادن حساسیت به فرد وجود دارد این علائم زمانی پدیدار می آیند که بخواهند فرد را از وجود یک سری مواد مضر برای برای بدن و پوست بدن به فرد بفهمانند در ولقع سیستمی ایمنی بدن این واکنش را ایجاد میکند تا ما با چشممان ببینیم و با پوستمان حس کنیم ومتوجه بشویم که قسمتی از بدن به خطر افتاده است اما این علائم چه هستند؟

خارش پوست در ناحیه استفاده شده از بدلیجات.

قرمزی پوست بدن در ناحیه ای خاص که در تماس با مواد مضر برای بدن قرار دارد.

تعریق زیاد و ناگهانی پوست.

تورم پوست بدن در ناحیه تماس با بدلیجات.

احساس گرمای شدید در ناحیه ای که بدلیجات در تماس با بدن می باشد.

پوست پوست شدن و جدا شدن لایه های پوستی از هم.

ایجاد حالتی شبیه به سوحتگی در پوست(پوست از داخل آتش میگیرد).

جوش زدن و تاول زدن پوست در ناحیه ای که در تماس مستقیم با فلزات حساسیت زا می باشد.

تیرگی و خشک شدن پوست بدن.

چرا به بدلیجات حساسیت دارم ؟

جواب این سوال را به تشریح در مقاله آورده ایم و لی اگر عجله دارید باید بدانید عمده دلیل حساسیت خانم ها به بدلیجات و مصنوعات فلزی دستبند ها و نیم ست ها ودیگر زیور آلات زنانه، وجود عنصری از جدول تناوبی عنصر ها - فلزی به نام نیکل می باشد، که در ساخت زیورآلات مصنوعی و بدلی مورد استفاده صنعت گران این رشته قرار میگیرد و در واقع دلیل اصلی حساسیت به بدلیجات هم وجود این عنصر در ترکیب ساخت بدلیجات می باشد. 

چرا به دستبند استیل حساسیت دارم؟

استفاده از دستبند های فلزی برای آن دسته از افرادی که به ترکیبات استفاده شده در ساخت مصنوعات فلزی و دستبندهای فلزی از جمله نیکل، طلا، کبالت و دیگر فلز های مورد استفاده قرار میگیرد حساسیت دارند، ممکن است طیف وسیعی از مشکلات پوستی را ایجاد کند و شما را دچار ناراحتی هر چند موقت و کوتاه مدت نماید.

حساسیت به دستبند

فلز نیکل و ایجاد حساسیت پوستی!!!

نیکل فلزی است که در ترکیب انواع بدلیجات و زیور آلات استیل استفاده میشود و بیشترین دلایل حساسیت خانم ها به بدلیجات و زیورآلات استیل به خاطر وجود نیکل در ترکیب ساخت بدلیجات وزیورآلات لوکس مورد استفاده آنها می باشد. عرق کردن و خیس شدن ناحیه ای که بدلیجات و زیورآلات استیل با پوست شما در تماس است موجب می شود تا فلز نیکل فعال شده و الژن های خود را آزاد نماید و از این طریق شما به خارش پوست و قرمزی ناحیه زیر دستبند مبطلا می شوید.

نیکل و حساسیت پوستی

حساسیت به طلا

طلا هم میتواند منشاء حساسیت باشد و البته حساسیت به طلا بسیار کم است و حساسیت شایعی نیست ولی میتوانید باعث حساسیت در ناحیه صورت، دست و پلک های شما شود. دلیل حساسیت شما به طلا سفید یا طلای زردی که استفاده میکنید و در ترکیب طلا و جواهرات لوکس شما قرار داردچیست؟ بله درست حدس زدید در ترکیب طلا از فلز نیکل استفاده شده است و شما به فلز نیکل بکار رفته در طلا حساسیت پوستی پیدا کردید و برای رفع این مشکل اگر از طلای 18 عیار استفاده میکنید بهتر است طلای مورد استفاده خود را به طلای 24 عیار تبدیل کرده و یا با فروشنده وسازنده طلا این مطلب را در میان بگذارید تا زیورآلاتی برای شما بسازد که کمترین میزان نیکل را در خود داشته باشد و دیگر شما را به حساسیت پوستی به زیورآلات و بدلیحات مبطلا نکند.

چرا بعد از مدتی که از بدلیجات استفاده کرده ام دچارحساسیت پوستی شدم؟

در صورتی که به بدلیجات استیل حساسیت نداشتید و پس از مدتی که از بدلیجات خود استفاده کردید دچار حساسیت به بدلیجات شده اید احتمالا بخاطر این است که بدلیجات خود را تمیز نکرده اید و بدلیجاتی که استفاده میکنید با انواع میکروب ها و ویروس ها آلوده شده این باکتری ها ممکن است بسیاد خطر ناک باشند و باعث زرد زخم شوند پس در تمیز نگه داشتن بدلیجات استیل خود کوشا باشید.

آیا استفاده از عطر هم موجب ایجاد حساسیت پوستی میشود؟

رسیدن مواد عطری در برخی موارد که خانم ها از عطر های نامرغوب و تقلبی استفاده میکنند ممکن است دچار حساسیت پوستی شوند و فرد را دچار ناراحتی هایی نماید. چون هیچ نظارتی بر روی مواد بکار رفته درعطر ها نیست امکان دارد در مواد تشکیل دهنده عطری که از آن استفاده میکنید، موادی سمی وجود داشته باشد و شما را دچار حساسیت پوستی نماید. البته معمولا این عطر ها با پوست برخوردی ندارند و شما را دچار حساسیت پوستی نمی کنند، اما برخی ازخانم ها و دخترخانم ها که خیلی به مد و پوشاک و زیبایی و خوش بو بودن اهمیت میدهند به طور ناخواسته ممکن است به بدلیجات و دستبند خود از عطر مورد استفاده بزنند و نا دانسته این عطر را از طریق دستبند استیلی که میپوشند به پوست خود برسانند و در اثر حساسیتی که پوست آنها به عطر مورد استفاده دارد، دچار ناراحتی و اگزمای پوستی شده و به اشتباه فکر کنند که به بدلیجات حساسیت دارند.

حساسیت به دستبند

آیا استفاده از دستبند تنگ موجب بروز اگزما و حساسیت پوستی میشود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت اگر از دستبند های تنگ استفاده کنید حساسیت پوستی برای شما ایجاد می شود و فرایند تشکیل این حساسیت با دیگر حساسیت های پوستی که از جنس زیور آلات می باشد تفاوت دارد اگر شما دستبند را تنگ ببندید یا از دستبند های کوچک تر از مچ دستتان استفاده کنید(دستبند های استیل جذب دست بپوشید) در واقع شما روی عروق و اعصاب رد شده از مچ دستان فشار وارد می کنید و موجب اختلال سیستم عصبی در دستتان میشوید!!!. در نتیجه باعث اختلال در سیستم دست خود میشوید که این اختلالات و حساسیت ها با گزگز کردن دست و گزگز کردن نوک انگشتان شروع میشود. پس مراقب باشید همچنین در صورتی که دستبندتان خیلی سفت بسته شده باشد ممکن است سبب باد کردن دست و نارسایی در خون رسانی شود پس در صورت مواجه شدن با این مشکل حتما باید دستبند خود را تعویض نمایید یا اگر دستبندتان قابلیت بزرگتر شدن را دارد حتما طول دستبند استیل خود را افزایش دهید. راه حل دیگری هم وجود دارد برای اینگه اگزما پوستیان بر طرف شود.اگر نمیتوانید از زیور آلات دل بکنید به سراغ دستبند مهره ای بروید. دستبند مهره ای یکی از راه های بر طرف شدن اگزما به بدلیجات است البته نه هر دستبند مهره ای، دستبندی که خرج کارش نقره یا طلا یاشدمیتواند یکی ار راه کار های خلاصی شما از پوست حساس به بدلیجات باشد.

برای حل مشکل حساسیت به بدلیجات استیل و زیور آلات چه باید کرد؟

برای اینکه حساسیت به بدلیجات استیل و زیور آلات لوکسی که هنگام میهمانی ها و مجالس یا در دور همی های خانوادگی خود از آنها استفاده می کنید کمتر شود و استفاده از بدلیجات استیل شما را دچار ناراحتی های موقت پوستی نکند، اولین کار این است که ناحیه ای که زیور آلات و بدلیجات استیل با پوست شما در تماس است را حتما به صورت کامل خشک کنید و حتما مواد محافظ پوست نظیر انواع کرم ها و پماد ها را چند ساعت قبل از استفاده از بدلیجات استیل، به ناحیه ای که در تماس با زیورآلاتی است که استفاده می کنید زده و از پوست خود در برابرحساسیت به بدلیجات محافظت نمایید.

بدلیجات استیل خود را آب طلا بزنید

اگر از زیورآلات و بدلیجات قدیمی استفاده میکنید که برای شما عزیزهستند و خیلی به آنها علاقه دارید بهتر است این زیور آلات و بدلیجات استیل را نزد سازنده این محصولات برده تا برای شما روکش کند تا کمتر حساسیت زا باشد. شما همچنین میتوانید بدلیجات استیل خود را روکش آب طلا بزنید تا کمتر دچار حساسیت های پوستی موقت شوید. اگر کلا از طلا خوشتان نمی آید وزیورآلات از جنس طلا را به دلیل اینکه طرح های کمی دارند و قدیمی شده اند نمی پسندید و دوست دارید از زیور آلات لوکس و بدلیجات استیل استفاده کنید و به گوشواره های بدلی حساسیت دارید میتوانید میخ این گوشواره های استیل را با میخ نقره تعویض کنید و از حساسیت به بدلیجات استیل خلاص شوید شما همچنین میتوانید به گوشواره استیل خود آب طلا بزنید تا حساسیتتان به این مدل گوشواره ها از بین برود.

آبکاری

 

استفاده از برق ناخن برای رفع مشکل حساسیت به بدلیجات استیل

راه دیگری نیز هست تا شما را از شر حساسیت به بدلیجات استیل خلاص کند و کم هزینه ترین راه خلاصی از حساسیت به مواد تشکیل دهنده زیور آلات استیل نجات دهد آن هم لاک ناخن است شما میتوانبد از برق ناخن استفاده کنید بدین ترتیب که برق ناخن را روی بدلیجات استیل کشیده و صبر میکنید تا خشک شود و سپس از بدلیجات استیل استفاده میکنید.

از زیور آلات و بدلیجات استیل روکش رادیوم خورده استفاده کنید.

یکی از راه های مقابله با حساسیت به بدلیجات توجه به این نکته است که حتما از بدلیجات استیل روکش رادیوم خورده استفاده کنید بدلیجات با کیفیت و مارک، معمولا از روکش رادیوم در محصولات خود استفاده میکنند تا هم شفافیت و براقیت کار خود را بالا تر ببرند و هم بدلیجات خود را در برابر ناملایمی ها و ضرب خوردگی ها تا حد امکان محافظت نمایند تا مشتری هایشان بیشتر به سراغ این برندها بیایند و بیشتر فروش داشته باشند. البته باید توجه داشت اصلی ترین مزیت روکش رادیومی که به بدلیجات و زیورآلات لوکس میزند این مزیت است:ضد حساسیت بودن روکش رادیوم !!!!. روکش رادیوم یا همان رادیوم یک عنصر در جدول تناوبی عنصر ها است وخواص بسیاری دارد که در این مقاله قصد توضیح آن را ندارم و همین مقدار که در چند خط بالا راجع به خواص روکش رادیوم و دلایل استفاده از رادیوم در ساخت بدلیجات استیل گفتم کفایت می کند!!! همین قدر بدانید فلز رادیوم فلز خالصی است و در ترکیب روکش رادیومی که بعد از ساخت بدلیجات بر روی آن میکشند از فلز نیکل استفاده نشده است و اما نکته ای مهم در مورد بدلیجات ضد حساسیت روکش رادیوم خورده این مطلب است که شما باید از بدلیجات خود به بهترین نحو ممکن مراقبت نمایید تا روکش رادیوم آن از روی بدلیجات استیل (نیم ست استیل) شما پاک نشود و پوست شما با زیورآلات نیکل داری که تا الان در زیر پوششی از رادیوم بود برخورد نکرده و دچار اگزما یا حساسیت پوستی نشود.

زیور آلات بدون آلرژی تهیه نمایید

برخی از شرکت های معتبر و مطرح زیور آلاتی تولید میکنند که حساسیت زا نیستند و در واقع هایپو آلرژیک هستند زیور آلات هایپو آلرژیک مطمئنا دیگر حساسیت زا نیستند ودرترکیبات خود انواع فلزاتی که حساست زا هستند را ندارند محصولاتی که نیکل در ترکیب ساخت آنها استفاده نمیشود، مطمئنا محصولاتی با آلرژی زایی پایین هستند محصولاتی از جنس پلاتینیوم، پالادیوم، نقره و... که در ترکیب ساخت مصنوعات فلزی ساخته شده با این عناصر از ترکیب نیکل استفاده نمیشود وزیورآلات خالصی هستند وبرای شما بهتراست ازاین محصولات استفاده کنید شما می توانید برخی از این محصولات را از فروشگاه های فروش کالای پزشکی تهیه نمایید.

زیور آلات پالادیوم بدون نیکل چیست؟

باز هم اگر نشد و هنوز به بدلیجات استیل حساسیت داشتید باید به سراغ نوع دیگری از زیور آلات بروید. زیور آلات پالادیوم بدون نیکل در بازار موجود میباشد شما باید بدنبال زیور آلات مارک کلیو باشید این زیور آلات که محصول کشور فرانسه است بدون نیکل و کاملا ضد حساسیت است و واقعا شباهت خیلی زیادی به طلا دارد همچنین در این زیور آلات از نگین های سوارسکی اصل و سنگ های اوپال استفاده میشود که زیبایی این زیور آلات را دو چندان میکند. پالادیوم یکی از موادی است که از معادن پلاتین استخراج میشود و در ساخت زیور آلات لوکس کار برد دارد.

قسمت های نیکل دار را تعویص کنید

ممکن است حساسیت شما به دلیل استفاده از قفلی باشد که حاوی نیکل است و پوست شما فقط در ناحیه ای دچار حساسیت میشود که قفل دستبند و یا زنجیر با آن در تماس بوده است. ساده است راه حل تعویض قفل استبا قفلی که حساسیت پوستی ایجاد نکند مثلا با قفلی از جنس نقره و یا میتوانید آن قفل را با برق ناخن پوشش دهید تا پوستتان را دچار حساسیت نکند. ممکن است سگک کمربندتان باعث ایجاد حساسیت شود به راحتی میتوان آن را با یک جنس بهار و مرغوب تر تعویض کرد.

پوستتان را کاملا خشک کنید

پیش تر نیز اشاره شده بود که تعریق بدن موجب میشود واکنش فلز تسریع گردد و آلرزن های دستبند یا گردنبند سریعتر آزاد شده و به سمت پوست حساس هجوم ببرتد پس دستمالی همراه خود داشته باشید و پوستتان را خشک کنید تا موجب شودپوستتان حساسیت کمتری به بدلیجات نشان دهد.

از زیورآلات نقره استفاده کنید

نقره فلز ارزشمندی است کلی خواص مختلف برای آقایان و خانم ها دارد از آنجایی که معمولا در ترکیب ساخت زیورآلات نقره از نیکل استفاده نمیشود نقره جات هیچ گونه آلرژی را به بدن منتقل نمی کنند ضمن اینکه با وجود ارزشمند بودن نقره قیمت آن بسیار مناسب است و همچنین تنوع زیادی در طرح ها و مدل های زیورآلات نقره وجود دارد و این باعث میشود تا رغیبی قدرتمند برای منسوجاتی از جنس طلا باشد. 

گوشواره نقره یکی از زیورآلاتی است که معمولا مورد استفاده ئختر خانم ها و خانم ها قرار میگیرد. نقره ذاتا حساسیت نمیدهد، پیشنهاد من به شما این است چنانچه هنگام پوشیدن گوشواره های بدلی دچار حساسیت پوستی به بدلیجات میشوید از نقره جات استفاده کنید گوشواره های نقره در عین حال که زیبا هستند به شدت سبک میباشند و اصلا  ناحیه اطلاف لاله گوش رادچار حساسیت نمیکنند پنانچه مایل هستید میتوانید از  قیمت گوشواره نقره طرح طلا  آگاه شوید و مدل های جدید گوشواره های نقره طرح طلا را ببینید. 



سوالات متداول

تا جایی که من میدانم هیچ راهی برای درمان حساسیت به بدلیجات وجود ندارد. اما راهکار هایی بیان میشود تا واکنش پوست به مواد حساسیت زا کمتر شود، از جمله آبکاری زیورآلات بدلی، زدن برق ناخن به بدلیجات،خوردن یک قاشق چای خوری شربت ضد حساسیت و ...


راهکار ها مختف است هر کس نسخه ای میپیچد اما حساسیت به بدلیجات موضوعی است که برخی خانم ها را با مشکل ئوشیدن بدلیجات روبرو نموده است. راه کارهای مختلفی وجود دارد و یکی از آنها پوشیدن بدلیجات ضد حساسیت یا آنتی آلرژیک است یا میتوانید نقره جات بخرید چون در نقره فلزی که پوست به آن واکنش نشاند دهد و قرمز شود وجود ندارد، میتوانید یک ساعت قبل از پوشیدن بدلیجاتی نظیر دستبند ،دستتان را چرپ کنید و پس از جذب روغن توسط پوست ،دستبندتان را بپوشید ،دقت کنید که همیشه دستمال کاغذی با خود داشته باشید و اطراف دستبند را خشک نمایید چون عرق کردن باعص میشود تا واکنش پوستبه بدلیجات شدت بیشتری گیرد.


نیکل، فلز نیکل عامل اصلی حساسیت به بدلیجات میباشد. اگر به بدلیجات حساسیت دارید بدانید علت اصلی حساسیت به بدلیجات همین فلز نیکل است و تا میتوانید از این فلز و ترکیباتی که با این فلز ساخته میشوند دوری کنید. مداد نیکل یاب داشته باشید و یا از فروشنده بپرسید که آیا بذلیجاتی که قصد خرید آن را داریت حساسیت زا هست یه نه.


خارش پوست در ناحیه استفاده شده از بدلیجات. قرمزی پوست بدن در ناحیه ای خاص که در تماس با مواد مضر برای بدن قرار دارد. تعریق زیاد و ناگهانی پوست. تورم پوست بدن در ناحیه تماس با بدلیجات. احساس گرمای شدید در ناحیه ای که بدلیجات در تماس با بدن می باشد. پوست پوست شدن و جدا شدن لایه های پوستی از هم. ایجاد حالتی شبیه به سوحتگی در پوست(پوست از داخل آتش میگیرد). جوش زدن و تاول زدن پوست در ناحیه ای که در تماس مستقیم با فلزات حساسیت زا می باشد. تیرگی و خشک شدن پوست بدن.


بله برای فرار و رهایی از شر حساسیت به بدلیجات پیشنهاد میکنم تا سری به نقره فروشی ها برنید. بله نقره جات هم مثل بدلیجات تنوع بسیاری دارد و هم در در ترکیف نقره، نیکل، وجود ندارد پس کاملا ضد حساسیت است.میتوانید پلاک اسم، دستبند، گوشواره یا انگشتر نقره داشته باشید و به راحتی و بدون استرس حساسیت به بدلیجات از این زیورآلات نهایت استفاده را ببرید.


عباس روستایی

عباس روستائی حسین ابادی

سلام من عباس روستائی هستم مدیر و موسس سایت سیلورا . کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار دارم و استاد دانشکده خوارزمی ملایر. عاشق نقره سازیم و یه کارگاه نقره سازی دارم که هر چی دلت بخواد توی کارگاه نقره سازیم تولید میکنم . به شدت دنبال یادگیری هستم و همه جوره از یادگیری مباحث مربوط به حوزه کاریم برنامه نویسی استقبال میکنم و دوست دارم اطلاعات بیشتری در مورد نقره و روش های مختلف ساخت زیورآلات بدست بیارم.هرچند در این زمینه تجربه ای 5 ساله دارم ولی بازم دوست دارم یاد بگیرم. عاشق نوشتن هستم ومقالات مختلفی تو حوزه زیورآلات نوشتم و سعی میکنم هرچی یاد گرفتم رو با شما به اشتراک بذارم . امید وارم از خوندن مقالاتم راضی باشید وبا خوندن مقالات وب سایتم به دانشتون اضافه بشه و اطلاعات عمومیتون بالاتر بره .

مشاهده اطلاعات بیشتر