سبد خرید

جمع خرید 0

آشنایی با سنگ ماه تولد و خواص بی نظیر آنها

آشنایی با سنگ ماه تولد و خواص بی نظیر آنها

خواص سنگ ماه تواد و اینکه سنگ های ماه تولد چه هستند در این مقاله گنجانده شده است شما با سنگ ها و خواص آنها آشنا می شوید

خواص سنگ ماه تولد

از گذشته های دور قدما برای هر ماه سنگی در نظر گرفته اند و برخی برای این سنگ ها خواص جادویی را ذکر کرده اند رفته رفته با پیشرفت علم و تکنولوژی، دانشمندان رشته سنگ شناسی نیز به این خواص پی بردند و برای سنگه های موجود در طبیعت ویژگی هایی یافتند،که مشابه با حرف پیشینیان، راجع به سنگ های ماه تولد بود.

داستان های زیادی در مورد سنگ های ماه تولد نقل شده و گفته شده است که هر سنگ مخصوص متولدین ماه خاصی است و درواقع متولدین هر ماه باید سنگ تولد آن ماه را به همراه داشته باشند، تا بیشترین بهره را ازسنگ ها ببرند.

البته اگر سنگ خاصی را استفاده میکنید که متعلق به ماه تولد شما نیست نگران نباشید این سنگ تولد تاثیردارد!!! اما تاثیرش کمتراز سنگ تولد شما است.

اگر می خواهید بیشترین تاثیر را ازسنگ های ماه تولد ببرید بهتر است سنگ های تمام ماه های سال را داشته باشید و درهرماه از سنگ مخصوص همان ماه استفاده کنید.

همانطور که در متن خواندید سنگ ها خواصی دارند که توسط متخصصان سنگ شناسی به تایید رسیده و از گذشته نیزاعتقاد براین بوده که هر سنگ تولد خواصی دارد و مخصوص متولدین ماه خاصی است خیلی از خانم ها و آقایون نیز موقع خرید بدلیجات و زیورآلات وانگشتر به سنگ نگین انگشتر، توجه ویژه ای دارند ودنبال سنگ خود هستند.

هر یک از سنگ های ماه تولد خواصی دارند، برای مثال یکی از سنگ های ماه تولد باعث زیاد کردن عشق بین عاشق و معشوق می شود و خواص سنگ ماه تولد دیگر، متعادل کردن قوای روحی وجسمی شما و سنگ تولد دیگری خوش شانسی می آورد.

سنگ تولد شما،مخصوص شماست و با پوشیدن این سنگ از خواص درمانی آن بهره میگیرید.اگر میخواهید با خواص سنگ ها آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید در این مقاله قصد داریم شما را با خواص سنگ ها ی ماه تولد و کار برد آنها آشنا کنیم.

  سنگ تولد اصلی نماد ماه تولد رنگ محبوب عدد شانس
فروردین الماس قوچ قرمز، صورتی روشن 9
اردیبهشت زمرد گاو نر آبی سمانی، صورتی، بنفش 6
خرداد مروارید دوقلوها زرد، سبز، آبی 5
تیر یاقوت سرخ خر چنگ خاکستری، آبی، سبز 2
مرداد زبرجد شیر رنگ های غروب آفتاب 1
شهریور یاقوت کبود فرشته نقره ای سبز خاکستری 5
مهر اوپال ترازو بژ،قهوه ای 6
آبان توپاز عقرب قرمز تیره 9
آذر فیروزه اسب انسان نما عرقوانی 3
دی گارنت بز ماگنولی 8
بهمن آماتیست مرد و دلو آبی اسمانی 4
اسفند آکوارمین ماهی سایه آبی،سبز دریایی 7
 
 

استفاده از سنگ الماس کانی مخصوص متولدین فروردین ماه،به سال ها قبل از میلاد مسیح (ع) برمیگردد. در ابتدا و پس از یافتن سنگ الماس، انسان های آن روزگار برای تراش دادن وسایل تزینی استفاده می شده اما چندی بعد آدمیان با دست یافتن به تکنولوژی هایی، از الماس، به عنوان کالایی گرانبها استفاده میکردند آنها به تراش الماس دست یافته و از تجارت الماس بهره ها می گرفته اند بر خی از منابع الماس را سنگ عشق میدانند و برخی از منابع سنگ عقیق را سنگ عشق می نامند آنچه مسلم است هر کدام از این سنگ ها خواصی دارند

ماه سال سنگ اصلی سنگ های ماه تولد فرعی

ویژگی متولدین ماه

خواص سنگ الماس
فروردین الماس یاقوت سرخ، یاقوت کبود، حدید

عاشق پیشه و با محبت

و پر شور و حرارت و کاملا اجتماعی، رک و جسور-خوش برخورد –خوش اقبال

تصفیه کنندگی خون عملکرد بهتر کلیه ضد صفرا برطرف کننده یبوست دور کننده انرژی های منفی بهبود بیماری های استخوانی فعال کردن مخچه ها بهبود عملکرد معده و روده
 

سنگ اردیبهشت ماهی ها:

سنگ مخصوص متولدین اردیبهشت ماه زمرد است زمرد یکی از سنگهایی است که از گذشته های خیلی دور مورد استفاده درمانی قرار میگرفته است زمرد یا همان سنگ سبزی که در نگین انگشترها و گردنی های گردنبندها مورد استفاده قرار میگیرد.

زمرد این سنگ مخصوص متولدین اردیبهشت ماه برای اولین بار ازمعادن کلمبیا استخراج میشود.

سنگ زمرد زیبایی خاصی دارد و چون به رنگ سبز است هیچ چشمی از نگاه کردن به آن خسته نمیشود،سنگ زمرد سنگ محبوب ملکه مصر بوده و سنگ محبوب و مخصوص متولدین اردیبهشت ماه است و چون سنگ زمرد اولین سنگی بوده که از معادن آفریقا استخراج شده، قداست خاصی نزد آفریقایی ها دارد.

رنگ سنگ زمرد به هیچ وجه نمیرود، حتی در مواقعی که حرارت بالایی به آن برسد و یا در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرد. شما میتوانید زمرد اصل را از فرع به کمک ناخالصی هایی که در سنگ زمرد هست تشخیص دهید این ناخالصی ها اصلا موجب پایین آمدن ارزش زمرد نمیشود و بالعکس به شما میگوید این سنگ یک زمرداصل است.این سنگ نیز ماند سایر سنگهای معدنی خواص بیشماری دارد.

 

 

ماه سال سنگ اصلی سنگ های ماه تولد فرعی ویژگی متولدین ماه خواص سنگ زمرد
اردیبهشت زمرد یاقوت کبود، الماس عقیق فیروزه صبور نجیب عاشق خانواده پول دوست مغرور وازخود راضی سخاوتمند صادق مخالف درگیری  تنظیم ضربان قلب برقراری تعادل در سیستم عصبی تسکین دهنده درد درمانگر تنگی عروق رفع فقر 
 

سنگ خرداد ماهی ها

سنگ مخصوص متولدین خرداد ماهی ها مروارید است. مروارید سنگ خردادی ها ظاهری شیک دارد ودر رنگ های مختلفی چون سفید براق، صورتی، سبزٍ،شیری و سیاه ممکن است متفاوف باشد مروارید که سنگ تولد خرداد ماهی ها میباشد برخلاف دیگر سنگ ها که در دل زمین و تحت شرایط خاصی ایجاد میشوند و نیاز به سیقل دادن توسط انسان دارند درون نرم تنانی تولید میشود که کف اقیانوس ها هستند.

 

ماه سال سنگ اصلی سنگ های ماه تولد فرعی ویژگی متولدین ماه خواص سنگ مروارید
خرداد مروارید عقیق خستگی ناپذیر زرنگ باهوش کنچکاو زود جوش پر انرژی بد قول  افزایش حس از خود گذشتگی بهبود هضم غذا بهبود گوارتز شفاف کننده پوست تقویت حافظه 
 

سنگ ماه تولد تیر ماه

تیر ماه این اولین ماه دلپذیر تابستان سنگی با نام یاقوت قرمز را متعلق به خود کرده است و این سنگ مخصوص به متولدین ماه تیر است.

این سنگ نشانه عشق و عاشقی بین عاشق و معشوق همچنین عشق به وطن و سنگ جالب و جذاب برای بچه های عصبانی مزاج می باشد این سنگ برای درمان تب و لرز و بیماری های ویروسی مفید واقع میشود.

یاقوت قرمز کانی کروم رادر دل خود جای داده است و رنگ خود را از آن میگیرد و بعد از سنگ الماس که سنگ تولد فروردین ماهی ها میباشد این سنگ، مقاوم ترین سنگ است. یاقوت را پادشاه سنگ ها میدانند چون این سنگ، خوش یمنی را همراه با خود می آورد.

سنگ یاقوت که سنگ متولدین خرداد ماه است باعث میشود تا سلامتیتان همیشه حفظ گردد و عقلتان همیشه سر جایش باشد.

 

خواص سنگ یاقوت سرخ سنگ ماه تولد تیر ماهی ها:

اگر سنگ یاقوت را همراه خود داشته باشید شما را از دچار شدن به درد معده در امان نگه می دارد. یکی دیگر از خواص یاقوت استحکام بخشیدن به عروق داخلی بدن است اگر رگ هایتان موقع گرفتن رگ پیدا نیست یا از آن دسته افرادی هستید که موقع تزریق آمپول یا خون گرفتن از بدنتان تمام بدنتان به خاطر پیدا نشدن رگ سوراخ سوراخ میشود، میتوانید از کانی استفاده کنید.

 

یاقوت، خواص درمانی دیگری نیز دارد و بدن شما را از سموم پاک سازی می نماید و به بدن شما دردفع سموم کمک می کند.از یاقوت شفا بخش متعلق به تیر ماه در درمان سرگیجه ها ی مکرر و همچنین برای رفع بیخوابی و تنظیم شدن ساعت مغز برای خوابیدن استفاده می شود. یاقوت را برای تنظیم سیستم غدد تیرویید بکار میبرند و ازان برای تنظیم اشتهای فرد اسفاده میکنند. تیر ماه را با یاقوت میشناسند.این سنگ خواص بسیاری دارد و به شما حس اسقلال را القا مینماید یاقوت این کانی سخت و گرانبها شما را از اضطراب دور میکند و روح شما را قوی و بزرگ میکند.

یاقوت باعث بالا رفتن عزت نفستان میشود این سنگ طبق روایات متعدد از معصومین علیها سلام فقر را از شما دورمی نماید. یاقوت تیر ماه همچنین نور صورت شما را افزایش میدهد.

 

 

یاقوت سرخ در روایات

در روایتی از امام هشتم شیعیان امام رضا )ع)آمده است که بر دست داشتن یاقوت سرخ موجب رفع پریشانی میشود

 

ماه سال سنگ اصلی سنگ های ماه تولد فرعی ویژگی متولدین ماه خواص سنگ یاقوت سرخ
تیر ماه یاقوت سرخ مروارید عاشق فرزند خجالتی پر احساس مادی گرا مهمان نواز عاشق تعریف و تمجید انتقام جو درمان درد معده استحکام عروق داخلی بدن دفع سموم تنظیم ساعت خواب افزایش عزت نفس قوی کردن روح
 

سنگ ماه تولد مرداد ماه

سنگ متولدین ماه مرداد این پنجمین ماه سال زبرجد نام دارد زبرجد که سنگ مرداد ماهی ها میباشد همچون سایر سنگهای ماه تولد خواص بی نظیری دارد. چون سنگ زبرجد از دل آتشفان به بیرون پرتاب میشده است برای پیشینیان و آن دسته از افرادی که سنگ ها را میشناختند و با خواص سنگ ها آشنا بودند به ملکه آتشفشان شهرت داشته است. این سنگ قیمتی، زبرجد، به عنوان جواهر سلطنتی مصریان شناخته می شده است. سنگ زبرجد را توپاز نیزمی نامند اگر جایی اسم توپاز به گوشتان خورد متعجب نشوید!!!!.

 

تاریخچه سنگ زبرجدسنگ مرداد ماهی ها

سنگ زبر جد یکی از پر قدمت ترین سنگ ها و یک سنگ ارزشمند است،تاریخچه کشف و پیدایش این کانی توسط انسان به 1500سال قبل از تولد حضرت عیسی مسیح (ع)برمیگردد.این سنگ گرانبها که بعد ها از آن با نام زبرجد نام برده شد اولین باز از جزیره ای درون دریای قرمز (سرخ)کشف شد.

این سنگ را ساکنان آن جزیره برای فراعنه مصراز دل زمین و از درون معادن برون میکشیدند و مجبور بودند برای پیدا کردن زبرجد شب و روز کار کننند شاید بپرسید چرا شب و روز جواب شما این است سنگ زبرجد که سنگ مخصوص متولدین مرداد ماه است در شب میدرخشد !!!

پس اهالی جزیره مجبور بودند شب ها را در معادن به دنبال نشانه گذاری محل سنگ های زبرجد باشند و در روشنایی روز به استخراج این سنگ ها مشغول می شدند.

مشخصات ظاهری سنگ زبرجد:

زبر جد نیز مانند دیگر سنگهای معدنی مشخصات ظاهری منحصر به فردی دارد که میتوانید با مطلع شدن از این مشخصات یک سنگ شناس درجه یک شوید

رنگ سنگ زبرجد مرداد،زبرجد، بین رنگ سبز زیتونی و سبز مایل به زرد متغیر است.زبرجد همانند شیشه درخشان می باشد و در برابر اسید سولفوریک مقاومت خاصی نشان نمیدهد.سختی زبرجد که سنک متولدین ماه مرداد میباشد بین 6 تا 7 متغیر است.از زبرجد در نگین انگشتر های زنانه و مردانه و همچنین در گردنبند های متنوع و زیبای نقره و بدلیجات میتوان استفاده کرد.

 

خواص سنگ زبرجد در روایات:

در روایتی از امام هشتم با این مضمون آمده است که کسی که سنگ زبر جد بر دست داشته باشد به سختی و مشقت دچار نمیشود و همیشه کار ها برای او آسان است و فقیر نمیشود.

 

سنگ ماه تولد مرداد ماه زبرجد چه تاثیراتی بر بدن دارد؟

سنگ تولد مرداد ماه زبرجد تاثیر مستقیمی بر روی تار های صوتی شما دارد اگر صدایتان در نمی آید از سنگ زبرجد سنگ مخصوص متولدین مرداد استفاده نمایید.

معمولا مداحان اهل بیت برای اینکه صدای گیرا و رسایی داشته باشند از این سنگ استفاده میکنند اگر به مداحی علاقه دارید و صدای خوبی ندارید به شما توصیه میکنم از سنگ زبرجد استفاده کنید.

سنگ زبر جد بجز خوب کردن صدای شما خواص دیگری نیز دارد. این کانی به فعالیت بهتر معده کمک میکند و اگر معده تان دچار کم کاری شده است و خوب کار نمیکند، بهترین راه کار استفاده از سنگ زبرجد یا توپاز برای کسانی که دچار سردرد های میگرنی هستید یا حسلسیت پوستی دارید برای بهتر شدن این بیماری ها بهتر است از سنگ توپاز استفاده کنید.

 

خواصی مخفی و پنهان ماه تولد مرداد ماه، زبرجد که هیچ کس نمیداند 

این خواص را به کسی نگویید،اگر این کانی را بر روی سینه خود قرار دهید غم و اندوه را از خود دور کرده و بی دلیل اندوهگین نمیشویدهمچنین قرار دادن این سنگ خاص ماه تولد بر روی سینه باعث دور شدن حس نفرت و حسادت از شما میشود و دل و روح شما را از بدی ها پاک میکند. همراه داشتن زبر جد باعث افزایش روزی شما شده و برای شما خوش یمنی و راحتی در کار ها را به ارمغان می آورد.اما بهتر است بدانید اگر دچار بیماری های جسمی یا روحی هستید بهترین کار مراجعه به پزشک متخصص است و استفاده از این کانی در بهبود بیماری شما تاثیر میگذارد و روند بهبود بیماری را تسریع می بخشد.

 

 

ماه سال سنگ اصلی سنگ های ماه تولد فرعی ویژگی متولدین ماه خواص سنگ زبرجد
مرداد زبرجد عقیق یاقوت سرخ طبع گرم خوشگذران پر احساس عاشق دوست صمیمی خوش بین درمان سردرد میگرنی تقویت تار های صوتی رفع حساسیت پوستی افزایش روزی رفع کم کاری معده آسان شدن کارها رفع فقر
 

سنگ ماه تولد شهریور ماه :

سنگ تولد مخصوص متولدین شهریور، یاقوت کبود می باشد. این سنگ نیز از دیر باز سنگی قیمتی حساب میشده و پیشینیان عقیده داشتند اگر مار ها را کنار این سنگ قراردهیم این مار،از بین می رود. این سنگ درنظر مادر بزرگ ها باعث بر طرف شدن نظر بد از عزیزانشان میشده یا به عبارتی دوای چشم زخم بوده است.

 

تاریخچه سنگ یاقوت کبود سنگ شهریوری ها

سنگ متولدین شهریور را،ازبازمانده های کانی های مرمرآتشفشانی که در بستر رودخانه ها به خود شکل گرفته استخراج میکنند. یاقوت کبود از تماس هوا با مواد آتشفشانی و اصلاحا، هوازدگی این کانی های مرمرآتشفشانی، شکل به خود میگیرند و کانیزیبای یاقوت کبود را که تجلی خرد است شکل میدهند. این سنگ از معادن کشور های آفریقا،کشمیر،تایلند و سایر کشور هایی که آتشفشان دارند یا داشتند به وفور یافت میشود.

 

مشخصات ظاهری سنگ یاقوت کبود:

کانی تولد متولدین شهریور مشخصات ظاهری خاصی دارد که در هنگام خرید این کانی قیمتی باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا سرتان کلاه نرود. و یاقوت کبود اصل خریداری نمایید.

رنگ های مختلفی از سنگ یاقوت کبود وجود دارد از جمله رنگ های این کانی ارزشمند سیاه، بنفش،سبز،نارنجی و زرد است که به همه این سنگهای رنگارنگ یاقوت کبود می گویند اما یاقوت کبود اصل رنگ آبی لاجوردی می باشد همانطور که قبلا راجع به این سنگ تولد شهریور ماهی ها گفته شد معادن این کانی در کشورز های مختلف یافت می شود ولی ارزشمند ترین سنگ یاقوت کبود سنگی است که از معادن کشمیر استخراج می شود.

وضوح نیز یکی از مواردی است که درخرید سنگ تولد خود به آن دقت داشته باشید سنگ خوب نور را به راحتی از خود عبور میدهد و کدر نمی باشد.

 

اگر این کانی به خوبی برش خورده باشد باعث میشود که نور راحت تر از آن عبور میکند و نور بیشتری را از خود عبور می دهد. سنگ خود را به خوبی نگاه کنید تا کلاه گشادی سرتان نرود.سنگ یاقوت اصل دارای ناخالصی هاییست که میتوانید این ناخالصی ها را با نگاه کردن به یاقوت کبود، سنگ شهریورماهی ها، به خوبی تشخیص دهید.

یاقوت کبود جزء سخت ترین سنگ های دنیاست ورد برش خوردن برروی آن نمی ماند. اگر هنگام خرید سنگ متوجه خراش بر روی سنگ یاقوت کبود شدید حتما این سنگ تقلبی است.پس مراقب باشید سنگ تقلبی خریداری نکنید.

از دیگر آزمایش هایی که میتوانید انجام دهید تا سنگ یاقوت کبود اصل را از نوع تقلبی آن تشخیص دهید انجام آزمایش زیر است بر روی سنگ خود مه ایجاد کنید و به اصلاح بر روی سنگ یاقوت کبود، بدمید تا بخار بر روی آن ایجاد شود اگر این بخارسریع بر طرف شد این سنگ، سنگی اصل است و در غیر این صورت سنگ که خریداری نموده اید سنگ اصل نمی باشد.راه دیگر تشخیص سنگ اصل از سنگ یاقوت کبود تقلی مشاهده دقیق این سنگ است اگر درون سنگ حباب های کوچکی مشاهده کردید بدانید سنگ مته تولدی که خریداری نموده اید یک سنگ قلابی است.

 

 

خواص سنگ یاقوت کبود در روایات:

بر اساس روایاتی از معصومین(علیها سلام )سنگ یاقوت کبود دارای خواصی است از جمله این روایان، روایتی از آفتاب هشتم امامت حضرت رضا(ع)است که فرمود یاقوت را به صورت انگشتری بر دست کنید چون موجب رفع پریشانی است.

سنگ ماه تولد شهریورماه،یاقوت کبود و تاثیرات این سنگ بر بدن انسان:

 

این سنگ تاثیراتی بر بدن من و شما دارد از جمله برای بیدار کردن حس ششم و فعال کردت این حس در بدن مفید است. از این سنگ تولد برای بهبود و رفع بیماری های پوست و مو استفاده میکنند و اگر موی سرتان می ریزد بهتر است از این سنگ استفاده کنید تا بهبود یابید. استفاده از این سنگ همچنین باعث رفع بیماری های ناخن شما می شود.

اما یاقوت کبود این سنگ مخصوص متولدین شهریور تاثیرات زیادی بر روی بدن شما میگذارد تاثیراتی عالی که پس از گذشت چند هفته شما متوجه تاٍیرات مثبت این سنگ میشوید.از این سنگ برای درمان بیماری تیروئید و همچنین رفع لکنت زبان و بهبود و جلوگیری از خونریزی های داخلی نظیر زخم معده استفاده می شود این سنگ همچنین قلب شما را تقویت میکند و باعث جلوگیری از تپش قلبتان میشود.

ایستخوانهایتان را محکم،عضلاتتان را قوی چشم هایتان را پر نور و دستگاه گوارش شما تنظیم می نماید.

این سنگ ذهنتان را قوی میکند و اگر بیمار هستید در شما ایجاد امید به بهبودی را ایجاد میکند و گاها همین امید به بهبودی شما را از آن بیماری نجات میدهد. پس حتما از سنگ های ماه تولد استفاده کنید.چرا که اغلب سنگ های ماه تولد خاصیت در مانی دارند و شما با سنگ درمانی می توانید در بسیاری از موارد بهبود یابید یا روند بهبودی خود را تسریع بخشید. از یاقوت کبود سنگ شهریور ماهی ها برای بهتر شدن بیمار های روانی استفاده مشود.اگر در خانواده یک بیمار روانی دارید توصیه میکنم از خرید این سنگ تولد غافل نشوید ممکن است بیمارتان خوب شود و شما به زندگی عادی برگردید.

اگر بد خواب هستید از سنگ متولدین ششمین ماه سال استفاده کنید این سنگ نفیس پر ارزش میتواند ساعت خواب شما را تنظیم نماید، از تعریق بیش از حد بدن و پوست شما جلو گیری کرده و سرگیجه تان را خوب کند.

 

ماه سال- سنگ اصلی- سنگ های ماه تولد فرعی- ویژگی متولدین ماه- خواص سنگ یاقوت کبود-
شهریور- یاقوت کبود- زمرد- کارنلین- جاسپر- شجر- سیترین- حساس- باهوش- وظیفه شناس- ثابت قدم- نکته سنچ- پرتوقع- رفع بیماری پوست و مو- تقویت حس ششم- رفع لکنت زبان- جلو گیری از تپش قلب- تنظیم ساعات خوب بدن- رفع سرگیجه- تقویت استخوان ها و عضلات-
 

سنگ ماه تولد مهر ماه

سنگ متولدین هفتمین ماه سال و اولین ماه از فصل پایز مهرماه سنگی بسیار گرانبها و قیمتی و پر خاصیت است

سنگ مهر ماه این ماه تولد دوست داشتنی و خوب سنگی است با نام اوپال این سنگ یک سنگ با خواص جادویی و فوق العاده است و به سنگ خوش بختی معروف است. پس اگر احساس نارضایتی از زندگی خود دارید می توانید از این سنگ تولد استفاده کرده و غم و اندوه را دور بریزید سنگ اوپال می تواند کمک بسیاری به شما کرده و به روند درمان بیماریتان تسریع بخشد در گذشته سنگ اوپال را برای کسانی که بیماری هایی شبیه به افسردگی یا بیماری هایی بد تر از آن را داشتند داده میشد و پزشکان نگاه کردن به سنگ اوپال را چاره ساز می دانستند.

همانطور که ذکر شد سنگ اوپال این سنگ مهر ماهی ها خواص زیادی دارد این سنگ را در تمام صد سالی که آن را قرن چهارده مینامیم به سنگ چشم معروف بوده و در آن زمان معتقد بودند این سنگ ادراک شما را تقویت کرده و میتواند به صاحب خود قدرتی در حد یک پیشگو را اعطا کند و شما را از وقایعی که کسی از آن اطلاع نداره آگاه نماید.البته برخی نیز خرافاتی راجع به این سنگ ذکر کرده اند که فقط خرافات قرون وسطی ایست و در مورد سنگ اوپال این چنین نگاشته شده که عقیده بر این بوده که این سنگ، سنگ دزد هاست و میتواند عده ای را از دید عموم مخفی نماید.

اما همانطور که گفتیم این قسمت فقط خرافاتی است راجع به سنگ اوپال، اما سنگ تولد مهر ماهی ها خاصیت ها و تاریخچه ای دارد که در پاراگراف های بعدی راجع به آن مینویسیم فقط بدانید سنگ اصلی ماه تولد مهر ماه اوپال است و به سنگ خوش بختی مشهور است.

 

محل استخراج سنگ اوپال،سنگ متولدین ماه مهر

در ابتدا بهتر است با نام اوپال آشنا شویم و بدانیم چرا به این سنگ اوپال میگویند.اوپال را از زبان سانسکریت که زبان هندو ها بوده استخراج کرده و بدانید اوپال از مشتقات کامه گرانبها است و سنگ اوپال یعنی سنگ گرانبها، پس متولید مهر ماه خوش حال باشید که چنین سنگی متعلق به شمااست. محل کشف اوپال، از معادن استرالیا است، و اصلی ترین معدن این سنگ نیز ازدر همان استرالیا قرار دارد.

البته کشور های دیگری نیز هستند که از معادن آنها، این سنگ با ارزش استخراج میشود.این کشور ها برزیل، مجارستان آمریکا و کشور دیگری از آفریقادر آفریقای جنوبیو چند کشور دیگر میباشند. سنگ متولدیم مهر ماه، اوپال رنگ های متنوعی داردو نور را به صورت منشوری پخش میکند و در واقع تلالو نور دارد.

چه کسانی به سنگ اوپال علاقه دارند:

سنپ اوپال علاوه بر اینکه سنگ مخصوص متولدین مهر ماه است و مهر ماهی ها به داشتم این سنگ علاقه شدیدی دارند موذد علاقه طیف های دیگر جامعه نیز می باشد، نقاشان و صنعت گرانی که با ظرافت آشنا هستند هنرمندان و بازیگران و موزیسین ها مخصوصا عاشق این سنگ هستند این سنگ بسیار ظریف است و همین ظرافت باعث شده افراد نکتعه سنج این سنگ ذا به دلیل ظرافت و زیبایی اش دوست بدارند.

طیف رنگ سنگ اوپال:

همانطور که گفته شد سنگ اوپال سنگ تولد مهر، طیفی از رنگ ها را شامل میشود،سنگ مهر ماهی ها در رنگهای سفید،نارنجی، خاکستری،سبز،خاکستری مایل به سیاه، زرد و قرمز آتشین از دل طبیعت استخراج می شود. اما پر ارزشترین رنگ این سنگ رنگ زرد و قرمزآتشین این سنگ می باشد.

خواص سنگ ماه تولد مهر ماهی ها :

سنگ اوپال خواص درمانی نیز دارد و میتوانید با استفاده از این سنگ میتوانید سنگ در مانی کنید بله سنگ درمانی، این سنگ باعث افزرایش گلبول های قرمز بدنتان می شود و اگر خدای ناکرده دچار بیماری های خونی هستید، میتوانید از این سنگ استفاده کنید بر اساس منابع اینترنتی سنگ اوپال باعث افزایش تولید گلبول قرمز خونتان می شود.سنگ اوپال را برای تسکین درد های معده و روده وهمچنین برای درمان ورم معده بکار میبرند این سنگ تولد باعث روان شدن گردش خون در بدنتان میشود و جلو گرفته شدن ذگ ها را میگیرد. نگاه کردن به این سنگ زیبا و بلوری باعث میشود تا اعصابتان راحت شده و امید به آینده را در شما تقویت می نماید این سنگ همان طور که گفته شد سنگ خوش بختی است و شما با نگاه کردن به این سنگ خاص دغدقه ها و نگرانی هایتان را فراموش میکنید و دیگر در برخوذد و مواجهه با مشکلات اینقدر به خودتان سخت نمی گیرید و راحت تر از کنار مسایل عبور میکنید و این همان خوش بختی است.

 

نحوه مراقبت از سنگ اوپال چگونه است؟

دز هنگان استفاده از سنگ اوپال باید مراقب باشید سنگ اوپال شکننده است و نباید در کنار دیگر سنگ ها و جواهراتتان قرار بگیرد. سنگ مهر ماهی ها از مقدار زیادی آب تشکیل شده و به مرور زمان ممکن است از آب موجود در این سنگ کم شده و باعث ترک خوردگی این سنگ تولد قیمتی شود پس هر چند وقت یک بار تگین اوپال خود را در آب خنک قرار دهید تا بتواند آب از دست رفته خود را دوباره جدب کند.سنگ اوپال بسیار حساس است و در برابر عطر ها و اسید ها ی خیلی رقیق بشدت حساس است پس مراقب باشید به انگشتر خود عطر نزنید.

ماه سال- سنگ اصلی- سنگ های ماه تولد فرعی- ویژگی متولدین ماه- خواص سنگ اوپال-
مهر- اوپال- زمرد- مروارید- الماس- یاقوت کبود- یشم- منعطف- با انصاف- خوش سلیقه- انتقام جو- منتقد- جستجو گر- عاشق- افزایش گلبول های قرمز- تسکین درد معده و روده- روان شدن گردش خون- برطرف کردن استرس و اضطراب- افزایش امید به آینده

سنگ ماه تولد آبان:

موثر ترین و قوی ترین سنگ آبان ماهی ها توپاز نام دارد. و متولدین ماه ـآبان این دومین ماه از فصل پاییز بهتر است این سنگ را به همراه داشته باشند تا بتوانند از خواص شگفت انگیز این سنگ بهره بگیرند سنگ توپاز سنگ متولدین آبان ماه خواص درمانی هم دارد که متولدین ماه آبان و سایر ماه های سال میتوانند با همراه داشتم این سنگ از خواص درمانی این سنگ بهره بگیرند و کسانی که به سنگ درمانی علاقه دارند میتوانند مشکلات و بیماری های خود را زود تر بهبود بخشند.

البته استفاده از این سنگ برای درمان بیماری ها و سنگ درمانی ممکن است طول مدت در مان را طولانی نماید پس توصیه میشود علاقه مندان به سنگ درمانی در کنار استفاده از دستور پزشک جهت تسریع درمان از این سنگ اعجاب انگیز استفاده کنند.

این سنگ انچنان که در ااستان ها آمده است نشانه هیبت و ابهت و تومئنینه میباشد.و هر شخصی که این سنگ ماه تولد را بر دست داشته باشد دارای وقاری وصف ناشندنی می گردد.سنگ توپاز در افسانه ها ی باستانی به طلسم شکن شهرت دارد و کسی که این انگشتر را بر دست داشته باشد دارای قدرتی خاص میشود.

 

 

تاریخچه سنگ ماه تولد آبان ماهی ها، توپاز

همانطور که در پاراگراف قبل اشاره شد داستان هایی در مورد سنگ توپاز از گذشته نقل شده است و یکی از این داستان ها به مردم مصر تعلق دارد و در این داستان در مورد سنگ تولد آبان ماه توپاز آمده است که مصریبان این سنگ را نماد خورشید میدانستند و در افسانه های یونانی قدیمی از این سنگ به باطل کننده و معکوس کننده جادو جمبل یاد شده است والبته سنگ توپاز این سنگ آبان ماهی ها نماد داندان سازان و دندانپزشکان در کشور دیگری می باشد.

محل استخراج این سنگ پر خاصیت در کشور های آمریکا،، برزیل، سری لانکا،استرالیا و ایرلندو چند کشور دیگر می باشد.

این سنگ ماه تولد بسته به اینکه از کجا استخراج شده دارای رنگ های خاصی می باشد،توپاز،این سنگ تولد آبان ماهی هbirth-month-stone در رنگ های نارنجی مایل به سرخ و ابی روشن از معادن استخراج می شود اما بهترین نوع سنگ توپاز که سنگ مخصوص متولدین مهر ماه می باشد همان سنگی توپاز نارنجی مایل به قرمز می باشد.

خواص سنگ توپاز

این سنگ تولد خواص در مانی نیز دارد و هر کسی که این سنگ را بر رروی نگین انگشتر خود داشته باشد می تواند از خواص درمانی این سنگ استفاده نماید سنگ درمانی میتواند نتایج خوبی برای شما به همراه داشته باشد.و به شما در بهبود بیماریتان کمک نماید این سنگ برای بیماری های کبد و پوست مفید است و در در مان بیماری شما می تواند موثر باشد.همراه داشتن این سنگ موجب میشود تا خیالتان آسوده شود و اگر دچار کم اشتهایی یا پر اشتهایی و زیاده روی در خوردن غذا،ناشی از اختلالات عصبی هستید وضعیت خود و خوراک شما را به حالت عادی بر می گرداند.با توجه به اینکه این سنگ برای اعصاب شما حکم آرامبخش را دارد از دچار شدن شما به سردرد های عصبی و استرسی نظیر میگرن جلوگیری می نماید.

 

توپاز سنگ ثروت:

 توپاز به خاطر آراببخش بودن باعث میشود تا فکرتان درست کار کند و تصمیم گیری شما را بدور از خطا و اشتباه نگه میدارد و به شما در گرفتن تصمیم درست کمک میکند از آن رو شما همیشه در کار هایتان موفق خواهید بود و همراه داشتن این سنگ باعث میشود اگر کسب و کاری دارید در این کسب و کار موفق شده و ثروتمند شوید.

ماه سال سنگ اصلی سنگ های ماه تولد فرعی ویژگی متولدین ماه خواص سنگ توپاز
آبان توپاز آماتیست عقیق- حدید- یاقوت سرخ- قوی- ورزشکار- خجالتی- جاه طلب- خشن- باوقار- اهل معنویات- بهبود بیماری های کبد- تبهبود بیماری پوستی- آرامبخش- جلوگیری از سردرد میگرنی-و...
 

سنگ فیروزه، سنگ ماه تولد آذر ماه

درود به همه آذر ماهی ها که همچین سنگی متعلق به اونهاست، سنگی که خواص زیادی داره و شما را از خطرات آگاه میکنه سنگ تولد شماست. این سنگ و کانی قیمتی که مخصوص متولدین آذر ماه هستش سنگ مخصوص متولدین آذر ماه هستو پوشیدنش به دست در روایات خیلی تاکید شده. بهترین و زیباترین فیروزه کل دنیا در نیشابور هستش و از معادن سنگ نیشابور استخراج میشه.

بهترین رنگ این سنگ آذر ماهی ها، آبی آسمونیه، اما فیروزه رنگ های دیگری هم داره سبز آبی و سبز آبی کمرنگ یکی از خواصی که این سنگ تولد آذر ماه داره اینه که شیشه را میبره و رنگش هم برای این آبیه که در ترکیبش مس داره و ترکیب مس با بقیه عناصر این سنگ ماه تولد فیروژه آبی رو شکل میده. سنگ فیروژه علاوه بر اینکه از مشهد و از نیشابور استخراج میشه از کشور های دیگه هم بدست میاد اما کیفیتش نسبط به فیروزه هایی که از نیشابور استخراج میشه کمتره. فیروزه رو نگهبان روح و جسم میدونن و همه اقوام بشر از سرخ پوستا تا بودایی ها، امریکایی ها و مصریا جایگاه خاصی برای فیروزه در نظر گرفت و اونو مقدس می دونن.فیروزه خوشبخت شدن و شادکامی دایمی رو براتون به همراه میاره و یکی از بهترین سنگ های ماه تولده چرا ؟؟؟؟چون خودم آذر ماهی ام.

 

خواص سنگ فیروزه:

سنگ متولدین نهمین ماه سال، آذر خواص بیشماری دارد به شما قول میدهم با خواندن خواص این سنگ بر آن شوید تا انگشتری از جنس فیروزه نیشابور تهیه نمایید.اولین خاصیت جادویی این سنگ ماه تولد خاصیت آرامبخش بودن و مسکن و تسکین دهندگی اعصاب می باشد. این سنگ دوست داشتنی خستگی را از تن شما در آورده و با افسردگی مبارزه میکند و سعی دارد شما را خوشحال نگه دارد.

این سنگ خاص که همان فیروزه نیشابور می باشد باعث وسعت رزق و برکت در مال شما میشود. سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کرده و موجب بهبود کارایی این سیستم میشود.این سنگ معدنی اگر شما دچار حادثه ای شده باشید و بافتهای بدنتان نیاز به ترمیم داشته باشد به بدن شما در تسریع ترمین بافت آسیب دیده کمک میکند. سنگ تولد آذر ماه خواص بیشمار دیگری نیز دارد.

شاید تا اینجا از این همه خواص متعجب شده باشید از شما میخواهم در ادامه با خواص سنگ فیروزه در وب سایت شهر بدلیجات با ما همراه باشید تا خواص بیشمار سنگ فیروزه سنگ آذر ماهی ها را با هم برسی نماییم. سنگ فیروزه نیشابور یک سنگ ویژه و پر خاصیت است از دیگر خواص سنگ آذر ماه ضد التهاب بودن این سنگ است اگر التهاب پوستی و حساسیت پوستی دارید این سنگ میتواند به شما کمک کند تا ناراحتی و التهاب پوستیتان رفع شود همچنین این سنگ سم ضدایی قویست و به بدن شما کمک میکند تا سموم را از بدن شما دفع کند اگر زیاد سرما میخورید سنگ فیروزه بر دست داشته باشید تا اثرات و مضرات سرماخوردگی کمتر شما را اذیت کند این سنگ گلو درد شما را رفع میکند و ریه هایتان را پاک و تمیز می نماید.

شاید برایتان جالب باشد اما فیروزه برای اینکه به بیماری های ویروسی مبتلا نشوید نیز مفید است این سنگ چشم های شما را تقویت کرده و اگر آب مروارید دارید برای رفع و بهبودی بیماری چشمتان مفید می باشد این سنگ روماتیسم را بهبود میبخشد و در درمان بیماری های معده بسیار نافع است. سنگ فیروزه که سنگ مخصوص آذر ماهی ها (خودم)می باشد برای کسانی که آشفتگی ذهنشان زیاد است و ذهن بی قراری دارند مفید میباشد چراکه ذهن آنها را پاک میگرداند و باعث افزایش تمرکز میشود.

سنگ فیروزه نیشابور که اتفاقا یکی از سنگ های ماه تولد است نماد صداقت و محبت و نشانه سخاوتمندی شما می باشد. اگر جز آن دسته افرادی هستید که فکر میکنید کارتان گره می خورد پیچ می خورد ونمی شود که نمیشود.از سنگ آذر ماهی ها، فیروزه استفاده کنید فیروزه این سنگ دوست داشتنی و پر خاصیت سبب رفع گرفتاری ها و گشایش در امورتان میشود.تمام نشده صبر داشته باشید تا با خواص دیگری از سنگ فیروزه آشنایی بیشتری پیدا کنید!!!!

اگر حس میکنید بدن ضعیفی دارید و پیوسته خسته هستید و بی حال در کنار مراجعه به پزشک جهت رفع کسالت انگشتر فیروزه بپوشید این سنگ معجزه میکند و شما را از بیماری و ضعف نجات میدهد. این کانی همچنین نمادی برای نشان دادن یک سری ویژگی های شما میباشد سنگ فیروزه نمادبخشندگی خلوص و مهر و علاقه می باشد و همچنین به سنگ قدرت معروف است. تمام شد این هم آخرین ویژگی فیروزه نیشابور، سنگ فیروزه برای دور کردن نظر بد از شما بسیار مفید است این سنگ را سنگ چشم نظر نیز میدانند با توجه به همه خواص گفته شده اگر به سنگ فیروزه علاقه مند شدید میتوانید انگشتر فیروزه ای را از قسمت انگشتر های نقره خریداری نمایید.

 

فیروزه در روایات:

از حضرت محمد (ص) منقول است که از قول خدای تعالی فرمود :

ای محمد همانا من از برگرداندن و استجابت نکردن دعای مو منی که بر دستش انگشتر فیروزه باشد حیا میکنم و او را دست خالی بر نمیگردانم(نقل به مضمون )از وسایل الشیعه 95-5و بهار 321-90

 

ماه سال سنگ تولد اصلی سنگ های ماه تولد فرعی ویژگی متولدین ماه خواص سنگ فیروزه
آذر فیروزه یاقوت کبود ساده- عاشق تعلیم و تربیت- انعطاف پذیر- شاد و خندان- عاشق تنوع- خونگرم- با معلومات- دعوایی و زود رنج- فراموشکار- پر انژی- رک گو- ولخرج آرامبخش- مسکن- ضد افسردگی- رفع خستگی- ضد التهاب پوستی- ضد گلودرد- تسریع در بهبود بیماری های چشم- افزایش تمرکز- بهبود رماتیسم- رفع گرفتاریها- رفع نظر بد(چشم زخم)
 

 

 سنگ ماه تولد دی ماه

حال که در برسی سنگهای ماه تولد به سنگ تولد دی رسیدیم میخواهیم توضیحات کامل و جامعی را برای شما خواننده گرامی ارایه کرده و شما را از خاصیت های این سنگ آگاه نماییم تا بتوانید با استفاده از قدرت این سنگ و دیگر سنگهای ماه تولد زندگی بهتر و شاداب تری داشته باشید. تا این قسمت در برسی سنگ های ماه تولد به سنگ های ماه تولد و هواص درمانی هر سنگ مخصوص متولدین ماه های سال اشاره کردیم و به خواص هر یک از این سنگها به تشریح پرداختیم در این قسمت با سنگ دی آشنامیشویم.

سنگ مخصوص ماه تولد دی ماهی ها سنگ سنگی با نام گارنت یا لعل میباشد این سنگ نیز مانند سایر سنگهای ماه تولد خواصی دارد و قدرتهایی مه شما را مجذوب خود میکنند، شاید برایتان جالب باشد بدانید چرا به این سنگ لعل میگویند و تاریخچه این سنگ برایتان مهم باشد سنگ تولد دی ماهی را از آن جهت لعل میگویند چون بسیار شبیه به دانه انار میباشد و شباهت بسیانه به دانه های میوه انار دارد.

خواص که این سنگ برای متولدین ماه دی ماه و سایر ماه های سال دارد خاصیت آرامبخشبودن این سنگ است همچنین این سنگ به شما کمک میکند تا آرام تر و راحت تر و به موقع بهوابید و خوابی بدون نگرانی را سپری کنید و به اصلاح ندانید کی صبح شد و چند ساعت خوابیده اید. سنگ گارنت یا لعل را نشانه ای برای وفاداری، استقامت و پایداری در اصول و عقاید میدانند و داشتن انگشتری از این جنس بر دستان شما، شما را نزد دیگران محکم تر و با صلابت تر وثابت قدم تر از بقیه افراد نشان میدهد.

گارنت چه رنگی است:

گارنت یا لعل که سنگ دی ماه میباشد در رنگ های مختفی به صورت طبیعی در طبیعت یافت میشود و رنگ های این سنگ ارزشمند از سرخ تا نارنجی و زرد سبز و قهوه ای و دیگر رنگها را شامل میشود جالب است بدانید رنگ لعل فقط قرمز و قهوه ای نیست بلکه حتی رنگ سیاه نیز از این سنگ یافت شده و رنگهای گارنت بسیار زیاد می باشد. از بین این سنگهای متنوع که هم در رنگ با هم تفاوت دارند و هم در سختی سنگ، سنگ گارنت قرمز که سنگ روبی نامیده میشود ارزشمند ترین سنگ هاست.

 

تاریخچه گارنت یا لعل :

این سنگ که منتسب به متولدین دی ماه است را در مقبره ای در گردن جوانی پیدا کرده اند که قدمت این مقبره به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح باز میگردد، بسیار جالب است که بدانید بر اساس سنگ نوشته های پیدا شده اطراف این مومیایی نوشته شده بود فلان ابن فلان و متولد ماه ی که ترجمه آن به زبان فارسی همان دی ماه است و البته کشف این سنگ پس از چند هزار سال نشان از سختی و مقاومت این سنگ میدهد.

خواص سنگ ماه تولد دی ماه :گارنت

ستگ لعل یا گارنت همان طور که در قسمت قبل ذکر شد آرامبخش میباشد از دیگر خواص این سنگ اگر بخواهید بدانید مقابله راسخی با انرژی های منفی که در اطراف شما هستند و میخواهند به شما اسیب بزنند می کند و شما را از گزند انرژی های منفی دور نگه میدارد.این سنگ به بدن شما کمک میکند تا بهتر مواد خوراکی و ویتامین ها را جذب کند و همین امر به صورت غیر مستقیم، موجب شادی شما و رضایت شما از زندگی میشود. 

ماه سال سنگ تولد اصلی سنگ های ماه تولد فرعی ویژگی متولدین ماه خواص سنگ لعل
دی لعل عقیق- مروارید لایق- قدرت طلب- خانواده دوست- خشک- مهربان- سیاستمدار- حسابگر- مخالف تجمل گرایی- خود کفا- سود جو- لجباز دور کردن انرژی منفی- آرامبخش- ضد افسردگی- کمک به دستگاه گوارش

سنگ ماه تولد بهمن ماه:

سنگ تولد متولدین ماه بهمن نیز همچون سنگهای متولدین ماه های دیگر سال به سنگ اصلی و فرعی تقسیم میشود اما بهترین سنگ برای متولدین بهمن ماه آمتیست می باشد و این سنگ است که بیشترین ارتباط را با صاحب خود که متولد بهمن است برقرار میکند و خواص جادویی خود را منحصرا به او منتقل می نماید.

آمتیست سنگ گرانبهایی است و از دسته سنگ های کریستالی محسوب میشود کریستال کوارتز که رنگ بنفش دارد و بسیار زیبا است و در نگین انگشتر های نقره مورد استفاده قرار میگیرد.همانطور که گفته شد سنگ آمتیست یک سنگ کریستالی است و به صورت شش وجهی از دل معادن یافت می شود.

 

دقت کنید رنگ سنگ آمتیست در مقابل نور آفتاب می رود و کم رنگ میشود. اگر رنگ سنگ آمتیست شما رفته میتوانید تا حدی رنگش را برگردانید.شما میتوانید این سنگ را در فویل المینیومی بپیچید و چند روز بعد آماتیست شما دوباره رنگ بنفش به خود گرفته و زیباشده است.

با ارزشترین سنگ از بین سنگ های آمتیست سنگی است که بنفش پر رنگ باشد نه بنفش کمرنگ پس هنگام خرید سنگ خود دقت کنید سنگ آمتیستی خریداری نمایید که رنگ بنفش پر رنگ دارد. شاید بد نباشد که بدانید به با کیفیت ترین سنگ آمتیست که مخصوص متولدین بهمن ماه نیز میباشد را سنگ سیبری نیز میگویند که البته دلیل این نام گذاری هیچ ربطی به منطقه استخراج این سنگ ندارد. سنگ آمتیست تا سال ها فقط مخصوص شاه زاده ها و ثروتمندان بود و با سنگ هایی نظیر الماس از نظر قیمتی برابری میکرد تا اینکه معادن سنگ آمتیست سنگ بهمن ماه، به وفوردر کشور های مختلفی نظیر آلمان برزسبل و آمریکا یافت شد و ارزش این سنگ کم شد.

اما نکته جالبی در مورد این سنگ وجود دارد و آن هم هدیه دادن این سنگ در روز عشاق یا همان ولنتاین است. خوب دلیل اینکه ولنتاین در بهمن ماه افتاده شاید همین سنگ تولد باشد چون این سنگ در قدیم به عنوان هدیه به عشاق داده میشده سنگ مخصوی متولدین بهمن ماه است.

خواص سنگ ماه تولد بهمن :آمتیست

از این سنگ در گذشته های دور برای طلسم و جادو و همچنین برای جلو گیری از مست شدن استفاده می شده است که البته ترجمه امتیست نیز به فارسی همان ضد مستی می باشد. آمتیست بسیار محبوب است و در دوران باستان این سنگ را همراه با مردگان خود دفن میکردند تا به راحتی از مراحل مرگ عبور کرده و به دنیای دیگر بروند. البته گفته میشود این سنگ را سربازان به همراه خود داشته اند تا به این سربازان بدبخت آرام بخشی را هدیه دهد چون این سنگ آرامبخش است و روحیه را قوی میکند و برای درمان آن دسته از افرادی که به مواد مخدر معتاد هستند بسیار مفید واقع میشود چون سنگ آمتیست باعث افزایش اراده می شود.

این سنگ در درمان و بهبود بیماری های دیگری نیز مفید است استفاده از این سنگ تولد برای افرادی که مبتلا به صرع هستند نیز مفید می باشدو از حمله های عصبی جلو گیری میکند آنان که مبتلا به میگرن هستند نیز میتوانند از این سنگ استفاده کنند،آمتیست در درمان بیماری های دیگری نیز مفید است از جمله خواص این سنگ گرانبها،آرامبخش و ضد اضطراب بودن آن است.این سنگ تولد در صورتی که شما خواب های آشفته و کابوس می بینید میتواند به شما کمک کند، دلیلش را هم گفتیم آمتیست آرامبخش است و در سنگ درمانی با این سنگ می تواند بسیار تاثیر گذار باشد امتیست باعث میشود تا احساس ترس و وحشت نکنید و روحیه و ذهنتان قوی شود و تبدیل به فردی متفکر شوید.

 

به طور خلاصه خواص سنگ آمتیست سنگ ماه تولد بهمن ماهی ها خواص زیر را دارد :

  • سنگ آمتیست الهام بخش است
  • سنگ آمتیست جهت تقویت تمرکز ذهن مورد استفاده قرار می گیرد
  • از این سنگ ماه توبد جهت کنترل افکار منفی استفاده میشود
  • سنگ آمتیست خاصیت ضد جادو جمبل دارد
  •  آمتیسیت باعث روشن شدن چهره میشود
  • آمتیست آرام بخش است
  • باعث تعادل در قوای جسم و روح می شود.
  • این سنگ توهم را در افراد کاهش میدهد
  • امتیست روان شما را متعادل میکند و رشد میبخشد
  • آمتیست باور های شما را تقویت میکند
  • درمان بیخوابی است
  • تسکین دهنده درد های ناحیه سر می باشد

سنگ آماتیست تصفیه کننده خون است

ماه سال سنگ اصلی سنگ های ماه تولد فرعی ویژگی متولدین ماه خواص سنگ آماتیست
بهمن آماتیست یاقوت کبود- فیروزه- یشم حساس- خود خواه- تودار- اجتماعی- خوش قلب- پر تحرک- ثابت قدم- اهل تعریف از خود- سخاوتمند > ضد تلسم- بالا بردن اراده- ضد اضطراب- آرامبخش- جلو گیری از حملات عصبی- تقویت روحیه
 

سنگ ماه تولد اسفند ماه

اصلی ترین سنگ تولد اسفند ماهی را را آکوامارین مینامند رنگ این سنگ به رنگ آبی روشن است این سنگ را سنگ دریا نیز میگویندو در گدشته از این سنگ برای عبور ایمن از دریا ها استفاده میکرده اند. خوب شاید بهتر باشد بدانید چرا آکوامارین سنگ مخصوص متولدین اسفند ماه است. همانطور که میدانید اسفند ماهی ها با آب گره خورده اند و به اصطلاح عنصر وجودیشان آب است و چون سنگ آکوامارین نیز به سنگ دریا و آب مشهور است این سنگ را مخصوص متولدین اسفند میدانند. خوب البته دلایل دیگری نیز برای انتخواب این سنگ برای متولدین اسفند نیز هست و آن آرام بودن اسفند ماهی هاست و چون رنگ این سنگ به انسان آرامش را هدیه می کند

معادنی که از آن سنگ آکوارمین استخراج میشود در کشور های مختلفی هستند مثل معدن میناس گریاس که در برزیل واقع شده است و کشورهایی نظیر چین زیمباوه ایرلند و هند و روسیه نیز دارای معادن آکوارمیت هستند اما بهترین و مرغوب ترین سنگ آکوارمین سنگی است که از معادن میناس گریاس برزیل استخراج میشود.

 

خواص سنگ آکوارمین سنگ ماه تولد اسفند ماه :

خواصی زیادی برای این سنگ در نظر گرفته شده است و از قدیم به آن خواصی را منتسب کرده اند مثلا این سنگ برای پیشگویان بسیار حایز اهمیت بوده است و این سنگ را سنگ عرفان میدانسته اند.و از این سنگ برای جلوگیری از برخورد تلسم و دعا و جادو با فرد استفاده میکرده اند. که البته همین طور هم هست و به مانند سدی محکم جلوی ارتعاشات مخرب را میگیرد.

سنگ آکوارمین که سنگ ماه تولد اسفند ماه می باشد. اراده شما را قوی کرده و به شما در ترک عادات ناپسند کمک می کند برای مثال اگر از آشنایانتان دچار اعتیاد شده و میخواهد ترک کند اما نمیتواند پیشنهاد من به شما استفاده از این سنگ است چون در ترک اعتیاد بسیار موثر می باشد.این سنگ افکار منفی شما را به خود جذب میکند و نمیگذارد شما برای هیچ فردی انرژی منفی بفرستید چون هر انرژی منفی که میفرستید بازخوردی شدید تر برای خودتان دارد.

از خواص این سنگ تولد کمک به تصفیه خون میباشد کبد شما را سالم نگه می دارد و تهال و تیروئید شما را تقویت میکند سنگ آکوارمین یک سم ضدای قویست و به بدن شما در دفع سموم موجود در خونتان کمک میکند.

این سنگ یک تسکین دهنده چسم می باشد و درد های ناحیه چشم را تسکین میدهد. این سنگ بیماری های ریه را درمان میکند و اصلا مخصوص درمان ناراحتی های تنفسی است و باعث رفع درد گلو میشود.این سنگ باعث تقویت سیستم دفاعی بدن شما شده و شمارا از بروز بیماری های مختلف در امان نگه میدارد. ازدیگر خواص سنگ آکوارمین سنگ اسفند ماه تقویت تسلط بر اعصاب است و اگر دچار استرس می شوید این سنگ به شما در درمان استرس کمک می کند. اگر به دنبال مدیتیشن هستید سنگ آکوارمین برای وارد شدن به ضمیر ناخود آگاهتان بسیار مفید است.

 

سنگ آکوامارین بسیار زیباست ومورد علاقه خانم ها و صد البته جواهر سازان و تقریبا همه طلا و جواهر فروشی ها زیور آلات تزیین شده با این سنگ را دارند. سنگ آکوارمین را به صورت مجموعه یا همان سرویس عروس استفاده میکنند و به در نگین انگشتر های زنانه به کار میبرند و شکل تراش این سنگ به زمرد شبیه است چون زیبایی این سنگ را دو چندان می کند.

ماه سال سنگ اصلی سنگ های ماه تولد فرعی- ویژگی متولدین ماه خواص سنگ آماتیست
اسفند آکوامارین یاقوت سرخ- حدید- یشم- مروارید حساس- رویا پرداز- صبور- اجتماعی- عاشق صلح- کم انرژی- نیکوکار- کم عصبانی میشود- سخاوتمند بالا بردن اراده- تسکین دهنده- درمان بیماری ریه- رفع گلو درد- تقویت روحیه- درمان استرس- تقویت سیستم دفاعی- مدیتیشن
 

در صورتی که در مورد جواهرات سوارسکی اطلاعی ندارید کلیک کنید



سوالات متداول

خوب باید بدونی تو چه ماهی به دنیا اومدی دیگه فروردین حزداد مرداد چی شاید هم مهر و آذز بهمن یا اسفتئ با خوندن این مقاله میفهمی شنگ ماه تولدت چیه و چه خواصی داره


از اونجایی که سنگ های ماه توبد همه سنگ های معدنی هستد و هر سنگ معدنی خواص و ویژگی هایی داره پس تاسجه میگیریم که سنگ های ماه تولد خواصی دارند که میتونیم ازشون بهره ببیریم


عباس روستایی

عباس روستائی حسین ابادی

سلام من عباس روستائی هستم مدیر و موسس سایت سیلورا . کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار دارم و استاد دانشکده خوارزمی ملایر. عاشق نقره سازیم و یه کارگاه نقره سازی دارم که هر چی دلت بخواد توی کارگاه نقره سازیم تولید میکنم . به شدت دنبال یادگیری هستم و همه جوره از یادگیری مباحث مربوط به حوزه کاریم برنامه نویسی استقبال میکنم و دوست دارم اطلاعات بیشتری در مورد نقره و روش های مختلف ساخت زیورآلات بدست بیارم.هرچند در این زمینه تجربه ای 5 ساله دارم ولی بازم دوست دارم یاد بگیرم. عاشق نوشتن هستم ومقالات مختلفی تو حوزه زیورآلات نوشتم و سعی میکنم هرچی یاد گرفتم رو با شما به اشتراک بذارم . امید وارم از خوندن مقالاتم راضی باشید وبا خوندن مقالات وب سایتم به دانشتون اضافه بشه و اطلاعات عمومیتون بالاتر بره .

مشاهده اطلاعات بیشتر