سبد خرید

جمع خرید 0

سنگ الماس چیست؟ رازهای ناگفته‌ی این سنگ نایاب

سنگ الماس چیست؟ رازهای ناگفته‌ی این سنگ نایاب

سنگ فروردینی ها الماس است واز الماس کانی مخصوص متولدین فروردین ماه، در اعماق زمین تشکیل میشود

سنگ فروردینی ها الماس است و بر اساس مستندات و مدارک موجود، استفاده از الماس کانی مخصوص متولدین فروردین ماه،به سال ها قبل از میلاد مسیح (ع) برمیگردد. در ابتدا و پس از یافتن سنگ الماس، انسان های آن روزگار برای تراش دادن وسایل تزینی استفاده می شده اما چندی بعد ادمیان با دست یافتن به تکنولوژی هایی از الماس، به عنوان کالایی گرانبها استفاده میکردند آنها به تراش الماس دست یافته و از تجارت الماس بهره ها می گرفته اند بر خی از منابع الماس را سنگ عشق میدانند و برخی از منابع سنگ عقیق را سنگ عشق می نامند آنچه مسلم است هر کدام از این سنگ ها خواصی دارند که در ادامه راجع به آنها توضیحاتی آورده میشود.

تاریخچه سنگ ماه تولد فروردین ماهی ها، الماس

 تاریخچه ای برای استخراج سنگ الماس وجود ندارد و بیشتر حدس و گمانه زنی هایی در مورد پیدا کردن این سنگ توسط انسان در بیش از سه هزار سال پیش وجود دارد. برخی قدیمیترین جایی که الماس،از آن یافت شده را، دریچه آتشفشان ها دانسته و برخی دیگر می گویند الماس اولین بار از معادن هندوستان استخراج شده است به هر حال در ابتدا استفاده از الماس فقط برای برش دادن و تراش جواهرات لوکس استفاده میشده است.

نحوه به وجود آمدن سنگ الماس چگونه است؟:

همانطور که میدانید الماس سنگی نیست که بر روی سطح زمین شکل گیرد برای تشکیل الماس احتیاج به گرمای 1000 تا 1300 درجه داریم و فشار بالا و اابته کربن که همه این پارامتر ها را میتوان در 200 کیلومتری پوسطه زمین و بالای گوشته پیدا کرد اگر فشار به حد کافی باشد کربن به الماس تبدیل میشود و اگر نه کربن میشود گرافیت!!!!.

مشخصات ظاهری الماس

الماس اصلی که از معادن استخراج میشود حتما ناخالصی هایی دارد که با دستگاه مخصوص این کار قابل تشخیص میباشد.الماس سخت ترین سنگ جهان است و به هیچ وجه خط و خشی به آن نمی افتد.الماس اصل در آب فرومیرود اما الماس قلابی بر روی سطح آب میماند.اگر الماس خالص باشد کاملا شفاف و بی رنگ است اما اگر این کانی ناخالصی داشته باشد رنگ های الماس متغیر میشود.

راه تشخیص الماس اصل از بدل

برای تشخیص دادن سنگ الماس سنگ ماه تولد فروردین اصلی از تقلبی به فرد خبره نیاز است و بایستی فردی که جواهر شناس است سنگ را مورد بازبینی قرار دهد که یکی از ابزار هایی که برای تشخیص الماس استفاده میکنند دستگاه تست سختی سنجی سنگ است چرا که سختی الماس 9-تا 10 است و سنگی که این سختی را داشته باشد با احتمال بالای 90% الماس است

خواص سنگ الماس :

سنگ الماس خواص زیادی را برای آن برشمرده اند از جمله خواص درمانی این کانیفروردین تصفیه کنندگی بدن وتاثیر برروی عملکرد کلیه هاست این کانی همچنین ازتشکیل سنگ کلیه جلوگیری می نماید و تاثیر مستقیم ضد صفرا دارد.الماس به خاطر مواد تشکیل دهنده اش مزاج گرم و خشک دارد و اگر با گردنبند آویزشود خاصیت تقویت کنندگی قلب را دارد همچنین الماس کشته برطرف کننده یبوست های سخت می باشد و باعث افزایش طول عمرفرد و سلامتی بدن میشود.اگر از پودر الماس هنگام مسواک زدن استفاده کنیم دندانهایی سفید و براق خواهیم داشت.

الماس مخصوص فروردین ماهی هاست و کانی مخصوص متولدین فروردین ماه است و برای آنها برکت و خوش شانسی و خوشبختی را به ارمغان می آورد.از الماس به عنوان سنگ عشق نیز یاد میشود و همچنین پیشینیان عقیده دارند الماس باعث زلال شدن روح و تعادل قوای روحی میشود. الماس باعث افزایش عزت نفس میشود و بدی ها و انرژی های منفی را از صاحب خود دور مینماید.

از دیگر خواص الماس تاثیر در عملکرد بهتر معده و روده است و اگر الماس را در ناحیه شکم ببندیم باعث فعالیت بهتر دستگاه گوارش میشود. این کانی معدنی با ارزش و گرانبها همچنین در فعالیت بهتر مخچه و دو نیمکره مغز و به طور کلی بهبود دهنده اعصاب بدن است.

از دیگر خواص سنگ تولد فروردینی ها،الماس این سنگ معدنی گرانبها درمان بیماری هایی است که غدد داخلی انسان را درگیر میکند و این غدد را دچار نارسایی هایی می نماید. همچنین الماس باعث بهبودی بیماری های استخوانی میباشد. با همه این تفاصیر و خواص، این سنگ یک درمان کننده واقعی بیماری هاست!!!! الماس درمانگر است!!!!.

متولد هر ماهی هستید اگر به سنگ هاو خواص آنها علاقه دارید باید این نکته رو بدانید که استفاده از الماس در کنار بقیه سنگ ها باعث افزایش تاثیر این سنگها می شود.

 

معادن الماس در جهان:

همانطور که حتما در فیلم ها و سریال های هندی هم دیده ایید معابد هندو ها پر است از جواهرات گران قیمت و سنگ های معدنی ناب و خاص که البته الماس هم جزئ این سنگ هاست حتما باید دلیلی برای این واقعا بایستی دلیلی وجود داشته باشد.

بله درست حدس زده اید قدیمی ترین معادن سنگ الماس جهان در هندوستان قرار دارد البته معادن دیگری نیز در سایر قاره های این دنیای فانی وجود دارد نظیر معادن الماس در آفریقا و برزیل که باز هم این معادن پر عظمت در تمام فیلم های هالیوودی به تصویر کشیده شده اند.

 



سوالات متداول

خوب همانطورکه همیشه میگویم بهترین روش استفاده از ابزار است دستگاه سختی سنج سنگ یه روش تقریبا دقیق برای شناخت الماس است . سختی الماس 10 است


الماس خواص بی نظیری دارد،تصفیه کنندگی بدن وتاثیر برروی عملکرد کلیه و همچنین ازتشکیل سنگ کلیه جلوگیری می نماید و تاثیر مستقیم ضد صفرا دارد.


قدیمی ترین معادن سنگ الماس جهان در هندوستان قرار دارد البته معادن دیگری نیز در سایر قاره های این دنیای وجود دارد نظیر معادن الماس در آفریقا


عباس روستایی

عباس روستائی حسین ابادی

سلام من عباس روستائی هستم مدیر و موسس سایت سیلورا . کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار دارم و استاد دانشکده خوارزمی ملایر. عاشق نقره سازیم و یه کارگاه نقره سازی دارم که هر چی دلت بخواد توی کارگاه نقره سازیم تولید میکنم . به شدت دنبال یادگیری هستم و همه جوره از یادگیری مباحث مربوط به حوزه کاریم برنامه نویسی استقبال میکنم و دوست دارم اطلاعات بیشتری در مورد نقره و روش های مختلف ساخت زیورآلات بدست بیارم.هرچند در این زمینه تجربه ای 5 ساله دارم ولی بازم دوست دارم یاد بگیرم. عاشق نوشتن هستم ومقالات مختلفی تو حوزه زیورآلات نوشتم و سعی میکنم هرچی یاد گرفتم رو با شما به اشتراک بذارم . امید وارم از خوندن مقالاتم راضی باشید وبا خوندن مقالات وب سایتم به دانشتون اضافه بشه و اطلاعات عمومیتون بالاتر بره .

مشاهده اطلاعات بیشتر